גברא שי ד''ר

המרפאה שלך לשיקום הפה ואסתטיקה

ד"ר שי גברא

מי מפחד משיני בינה טיפול שמרני

ד''ר שי גברא רופא שיניים (DMD)
"האסתטיקה בקצה החיוך"
כתובת:חלוצי יסוד המעלה 7 ראשל"צ 75322
טל:03-9640695 נייד:0522432394
מי מפחד משיני בינה - שיני בינה טיפול שמרני ניסיון לשמר את השן ולא לבצע עקירה של שיני בינה שהחניכים, סביבן מודלקות.

אם שן הבינה בעמדה ורטיקלית (ישרה) ונמצאת בתפקוד לעיסה מול השן הנגדית, הרי שיש הצדקה לשמר את השן ולא לבצע עקירה (אפילו ברמת הסתימה ולעיתים ברמת טיפול שורש ומבנה בלבד ללא כתר-אם ניתן ולהימנע מביצוע עקירה.עקירה של שן בינה תחתונה מלווה בדרך כלל במספר ימים של נפיחות ו/או אי-נוחות.
שן בינה בזווית הוריזונטלית (שוכבת) יוצרת בד"כ לחצים על השיניים הסמוכות ועלולה לגרום לתזוזתן ואף לצסטות. -מחייבת עקירה בניתוח כירורגי מורכב.
אופרקולום - כיסוי חניכיים חלקי על גבי ומסביב לכותרת שן הבינה.ניראה כמו כרית תפוחה, ועלול לפתח דלקת.
פריקורוניטיס - דלקת ונפיחות באיזור האופרקולום בדרך כלל בגלל דחיסת מזון והצטברות חיידקים. לחץ/דריכה של השן הנגדית גורמת לשקע/פצע המחמירים את הכאב והדלקת.

סוגי הטיפולים בהדרגה על פי דרגת החומרה
  • טיפול בפריקורוניטיס המודלק ניקוי גרידה ושטיפה של החניכיים באזור שן הבינה והכנסת תרופה לחניכיים כדי לסלק דלקת סביב שן הבינה.
  • השחזה סלקטיבית משיניים נגדיות.(הקטנת שפיצים,שפוצעים את האזור המודלק ומחמירים דלקת וכאב).ההשחזה מקטינה משמעותית את הכאב, שבסגירה ולכן יש הקלה רבה בלעיסה/דיבור.
  • כריתת אופרקולום כריתה של כיסוי החניכיים החלקי, שעל גבי ומסביב לכותרת שן הבינה"בהרדמה מקומית רגילה".
  • אנטיביוטיקה אינה טיפול .יש הנוטלים אנטיביוטיקה כל כמה חודשים כאשר הלחץ מתעורר כדי ל"כבות שריפה",התרופה משפיעה אחרי מס' ימים והתהליך הדלקתי מתפרץ שוב אחרי מס' שבועות/חודשים וחוזר חלילה זו-"עצימת עיניים".
  • לכן עדיף לשלב במקרים הרלבנטיים טיפול שמרני עם נטילת אנטיביוטיקה.
אם כן במקרים רבים כאשר יש סיכוי לתפקוד שן בלעיסה ללא חזרת הדלקות עדיף לבצע טיפול שמרני, שלעיתים מקנה שקט לפחות למספר שנים.

נ.ב.
לרוב טיפול בשן בינה מחייב לפחות צילום פנורמי ולעיתים גם צילום CT.